Nezařazené

5 způsobů jak přilákat zákazníky do e-shopu. Zn. s minimálním úsilím investicí

Ať už máte internetový obchod delší dobu, nebo právě začínáte, váš byznys závisí od zákazníků. Pokud nevíte přilákat zákazníky do vašeho e-shopu, neuspějete. Sice to zní jednoduše, ale získání zákazníků do e-shopu může být velmi obtížné a časově náročné. Pokud si chcete tento proces zjednodušit, přečtěte si 5 nejúčinnějších způsobů, kterými můžete získat zákazníky bez velkých výdajů.

1. Pěkný obchod

První věc, kterou musíte udělat, je se zeptat se sami sebe, zda je vaše webová stránka atraktivní. Design e-shopu hraje z pohledu zákazníků důležitou funkci, protože pokud stránka nezaujme designem, zákazníci ihned odcházejí. Uvědomte si, že máte maximálně 7 sekund, během nichž se zákazník rozhodne, zda na stránce zůstává nebo odejde. Takže první dojem se počítá. Pokud se internetovému uživateli stránka nelíbí, nebude nic kupovat a nikdy se nevrátí.

Webovou stránkou reprezentujete svůj e-shop i obchodní značku. To je důvod, proč musí stránka e-shopu zanechat pěkný a profesionální dojem. Skvělý dojem a estetika webu hraje důležitou roli zejména při prodeji drahého nebo exkluzivního zboží. Pokud zákazník hledá, například exkluzivní šaty a narazí na zanedbanou a ošklivou webovou stránku, okamžitě odejde. Zákazník má na výběr tisíce internetových obchodů, vybere si ten, jehož design je velmi moderní a estetický. Důvod je jednoduchý: krásný obchod internetoví uživatelé považují za spolehlivější a důvěryhodnější.

2. Aktivita na sociálních sítích

Sociální sítě (Facebook, Pinterest, Twitter, …) jsou jedním z kanálů, které vám umožní bezplatnou propagaci. Samozřejmě, na sociálních sítích můžete využít na svou propagaci i placenou reklamu, ale samotná přítomnost je zdarma. A to může přinést spoustu výhod.

Klíčem k úspěchu na sociálních sítích je poskytování kvalitního obsahu. Musíme zdůraznit, lidé se na sociální sítě chodí především bavit a komunikovat. Návštěvníky sociálních sítí musíte zaujmout kvalitními informacemi, radami, tipy nebo zabavit tak, aby vás chtěli sledovat. Pokud se vám to podaří, získali jste skvělý marketingový kanál s nulovými finančními náklady. Takže, co vlastně byste měli udělat, abyste přilákali zákazníky pomocí sociálních médií?

Příspěvky na sociální sítě přidávejte pravidelně. Ideálně každý den, minimálně jednou týdně. Nedovolte svým fanouškům, aby na vás zapomněli. Ale pozor, nedávejte příspěvky za každou cenu, jen proto, abyste něco přidali, může to mít opačný účinek.

Zapojujte své fanoušky do aktivit: dávejte jim otázky, vyzvěte je na označení příspěvku „líbí se“ nebo na sdílení. Na 2. straně, vy odpovídejte na jejich připomínky, ptejte se na jejich názor a podobně.

Ke svým příspěvkem přidávejte komentáře, doplňte je o obrázky či fotografie. Příspěvky s dobrou fotografií dosahují obvykle o 50% větší angažovanost než ostatní.

Otestujte si, která sociální síť je nejlepším marketingovým kanálem pro vaše podnikání, ale vždy se zaměřte na Facebook, protože zde se soustřeďuje nejvíce zákazníků internetových obchodů.

3. Péče o zákazníka

Další věc, která vám pomůže přilákat mnoho zákazníků je vynikající péči o zákazníky. Vždy si pamatujte: neexistuje lepší propagace, než spokojeni klienti. Dbejte na to, aby měl zákazník s vaším e-shopem jen pozitivní zkušenost.

Forrester Research uvádí, že 45% amerických spotřebitelů neudělá on-line nákup, pokud jejich otázky či obavy nejsou řešeny rychle. To znamená, že pokud chcete přilákat klienty, musíte co nejrychleji odpovědět na všechny připomínky a dotazy internetových uživatelů. Vaše pohotová reakce je klíčem k úspěchu při rozhodování zákazníka nakoupit právě ve vašem e-shopu.

Nikdy nepodceňujte vliv péče o zákazníky. Výzkum, který provedla americká společnost McKinsey ukázal, že 70% zákazníků si vytváří pozitivní nebo negativní dojem z nákupu právě na základě komunikace a celkové péče o zákazníka. Tedy ne samotný produkt či reklama je klíčem k zákazníkům, ale je to zákaznický servis.

Poskytovat kvalitní zákaznický servis není jednoduchý úkol. Lidé dvakrát více touží sdílet negativní než pozitivní dojmy. Říká se, že 1 negativní zkušenost překryje 12 pozitivních. Proto se ujistěte, že všichni vaši klienti jsou spokojeni se službami, které poskytujete. Buďte milí, vstřícní a kompetentní a uvidíte, že zákazníci přijdou. Věřte mi, budete překvapeni, jakou velká sílu má pozitivní zkušenost zákazníka. Nejlepší reklamou, která nezasáhne váš rozpočet, je spokojený zákazník.

4. Promo akce

Všichni milujeme zaváděcí akce a slevy. Obvykle hlavním důvodem našeho pocitu štěstí není těch 5 €, které ušetříme. Jde spíše jako psychologický faktor, který nás činí šťastnými. Výzkumy potvrdily, že svět „slev“ nám dává pocit iracionálního vzrušení, které stimuluje naše pozitivní emoce.

Jak můžeme promo použít ve svém internetovém obchodě na přilákání klientů?

Mnoho lidí „odskočí“ od nákupu z důvodu, že musí platit za dopravu. Nabídka dopravy zdarma sehrává u kupujících důležitou roli. Někteří klienti, kterým jsme navrhli dopravu zdarma, zaznamenali ve svém prodeji nárůst objednávek o více než 100%. Ale pozor, abyste dopravou zdarma dosáhli kýžený efekt, tj nárůst objednávek, musíte mít propracovanou marketingovou strategii. Při dopravě zdarma si musíte přesně vymezit vaše cíle, strategii, spočítat předpokládané výdaje a zisky.

Jednou z možností je nabídnout dopravu zdarma jen od určité hodnoty objednávky, například od 60 €. Při dopravě zdarma se počet objednávek nejen navýší, ale může narůst i průměrná suma objednávek.
Stanovení minimální sumy objednávky jako podmínky pro dopravu zdarma stimuluje zákazníků jednoduše nakoupit více, než plánovali. Dopravou zdarma poskytujete tedy nejen specifickou hodnotu oproti konkurenci, kterou si zákazníci cení, ale také generujete zvýšení prodeje.

Dalším způsobem na zvýšení vaší klientské základě je distribuce slevových kupónů. Můžete je poskytnout jako motivaci pro nákup novým zákazníkům. Doporučujeme však myslet i na stálé zákazníky. Pro věrné, opakovaně nakupujících klienty můžete vypracovat, například speciální nabídku: „Kupte 2 produkty, třetí získáte zdarma.“ Nebo „Na 2. položku získáte slevu 30%.“ U zákazníků vyvoláte nejen dobrý pocit, ale také pocit, že jsou vašimi dlužníky , který je tlačí nakoupit opět právě u vás.

5. E-mail marketing

Ve snaze získat zákazníky a zvýšit počet objednávek, nezapomínejte na e-mail marketing. E- mail marketing patří k levným a efektivním nástrojem k přilákání zákazníků. Výzkumy on-line agentur opakovaně prokázaly, že 54% lidí má více pozitivní postoj vůči společnostem, které jim odesílají e-maily a až 71% respondentů uvedlo, že při nákupu si vždy vzpomenou na názvy společností, které jim e-maily zasílány. Tyto výsledky potvrzují důležitou roli e-mail marketingu na zvýšení počtu vašich objednávek.

Jaké možnosti e-mail marketingu víte využít ve svůj prospěch?

Nejběžnější postupy jsou:

  • odesílat e-maily o nových produktech
  • odesílat e-maily o prodeji a promo akcích
  • odesílat e-maily po koupi s podobnými nebo doporučenými výrobky, takže vyvoláte u lidí pocit touhy opět nakupovat
  • odesílat e-maily se slevovým kupónem klientům, kteří se „odmlčeli“ a delší dobu nic nekoupili
  • posílat inspirativní tipy nebo rady související s prodávanými výrobky

Právě jste zjistili, že k přilákání zákazníků a zvýšení počtu objednávek nepotřebujete tisíce eur na reklamu. Stačí, abyste byli kreativní, měli propracovanou marketingovou strategii a přesně věděli, které kanály máte použít.

Pokud jste rozhodnut podpořit své prodeje, navýšit počet zákazníků a objednávek, jděte do toho. Neodkládejte propagaci svého e-shopu na neurčito, protože konkurence je od vás jen na 1 klik.

Pošlete komentář